Fakturowanie i Księgowość

Nie jestem klientem ING


Nie musisz nim być, by móc fakturować i księgować

Zarejestruj się bez konta

Otwórz konto - klienci bankowi mają łatwiej!

Jestem klientem ING


Korzystasz z bankowości internetowej Moje ING
lub ING Business?

Ustawienia

Pytania i odpowiedzi

  • Czy można przeprowadzić integrację z ING Księgowość przez API?

    Tak, taka integracja jest możliwa.


    Dowiedz się więcej na temat OpenAPI ING Księgowość na dedykowanej stronie.

    Co tam znajdziesz?

    • informacje o tym czym jest OpenAPI ING Księgowość;
    • co zyskujesz dzięki integracji;
    • pełną dokumentację API oraz plik .json do pobrania.
  • Czy ING Księgowość posiada możliwość dwuskładnikowego logowania?

    Tak.

    Instrukcję jak je uruchomić znajdziesz tutaj.

  • Nie jestem płatnikiem VAT. Jak mogę to zaznaczyć w systemie?

    W zakładce "Dane i Ustawienia" należy odszukać sekcję "Ustawienia księgowe".

     

    Kolejnym krokiem jest zaznaczenie "Nie" w polu "Jestem płatnikiem VAT". To umożliwi wybór podstawy zwolnienia z podatku VAT (który będzie pojawiał się na wystawianych fakturach).

    Jeśli spośród podstaw znajdujących się na liście w polu "Wybierz podstawę zwolnienia" nie ma tej, która Cię interesuje, wybierz opcję "Inna" i wpisz ją ręcznie.

     

  • Czy dla wybranych produktów mogę utworzyć grupy cenowe?

    W systemie istnieje możliwość utworzenia nieograniczonej ilości grup cenowych dla wybranych produktów, które pozwalają na stworzenie indywidualnych cenników produktów.
    W tym celu należy wejść w szczegóły danego produktu ("Produkty" > "Szczegóły" produktu) a następnie w widoku edycji produktu kliknąć „Dodaj grupę cenową ” i uzupełnić nazwę grupy cenowej, cenę netto, brutto oraz walutę.

    Utworzoną w ten sposób grupę cenową można przypisać do wybranego kontrahenta/-ów.
    W tym celu należy wejść w Kontrahenci, kliknąć w dane wybranego kontrahenta i w polu Grupa cenowa wpisać nazwę utworzonej grupy cenowej.

  • Czy istnieje możliwość ponownego eksportu dokumentów?

    Istnieje możliwość zmiany statusu (zbiorczo) dla dokumentów wyeksportowanych na niewyeksportowane (gotowe do ponownego eksportu).

    Aby wykonać taką operację należy w widoku listy dokumentów zaznaczyć właściwe dokumenty z listy a następnie kliknąć klawisz Opcje dla zaznaczonych  > Zmień da wielu > Zmień status na > niewyeksportowane.

  • Czy istnieje możliwość ukrycia kolumny PKWiU na wydruku faktury?

    W przypadku, gdy w formularzu faktury kolumna PKWiU jest pusta, kolumna nie pojawia się na wydruku dokumentu.

    Jeżeli kolumna PKWiU jest uzupełniona i chcemy ją ukryć można to zrobić, w tym celu wystarczy w „Dane i ustawienia” > „Dokumenty” > Pokazuj PKWiU/Kod > zaznaczyć właściwą opcję.

  • Do czego służy funkcja tagowania dokumentów w systemie?

    Tagowanie dokumentów daje możliwość dodatkowego oznaczania dokumentów w systemie oraz ich filtrowania. Aby dodać tag dla danego dokumentu należy wejść w podgląd dokumentu a następnie w panelu bocznym odnaleźć pozycję Tagi i kliknąć „dodaj nowy”.

     

  • Do czego służy funkcja „Ograniczenie widoku listy walut” ?

    W przypadku wystawiania faktur walutowych istnieje możliwość ograniczenia widoku listy walut do kilku najczęściej używanych.

    W tym celu należy po zalogowaniu wejść w Dane i ustawienia > Dokumenty > po kliknięciu w pole "Ogranicz widok walut" wybrać z rozwijanej listy walutę/-y .

    Po zapisaniu zmian w systemie lista walut w formularzu faktury przedstawia tylko wybrane waluty.

     

  • Jak dodać logo firmy na fakturze?

    Aby dodać logo firmy należy wejść w Dane i Ustawienia > Dokumenty a następnie w sekcji logo kliknąć „Wybierz plik” i załączyć logotyp firmy (plik .png lub .jpg). Na koniec należy potwierdzić zmiany przyciskiem "Zapisz".

     

  • Jak mogę zmienić hasło logowania?

    W celu zmiany hasła należy wejść w "Dane i ustawienia" > "Dane osobowe", następnie kliknąć "Zmień hasło" i wprowadzić stare hasło oraz nowe (2-krotnie) stosując się do podanych wymogów hasła.

     

  • W jaki sposób mogę umieścić dodatkowe informacje w danych Sprzedawcy na fakturze?

    W "Dane i Ustawienia" > "Dane firmy"  jest dostępne pole „Dodatkowe informacje”, w którym można umieścić dodatkowe dane sprzedawcy.

    Po zapisaniu zmian dane na wydruku faktury w sekcji Sprzedawca pojawi się dodatkowe pole „Dodatkowe informacje”.

     

  • Zapomniałem hasła. Jak je odzyskać?

    System umożliwia nadanie nowego hasła logowania. W tym celu należy w formularzu logowania kliknąć w link "Przypomnij hasło".

    W kolejnym kroku należy podać adres e-mail, na który zostanie wysłana wiadomość  z linkiem do utworzenia nowego hasła logowania.

     

  • Pomyliłem się przy wpisywaniu mojego maila przy rejestracji. Czy mogę jakoś go poprawić?

    Tak.
    W zakładce "Dane i Ustawienia" w sekcji "Użytkownicy" w wierszu zawierającym dane użytkownika (imię, nazwisko, adres e-mail) należy kliknąć przycisk "Opcje" i wybrać "Edytuj". W polu zawierającym adres e-mail należy wprowadzić poprawny i kliknąć "Zapisz".

    Przy następnym logowaniu ze strony https://www.ingksiegowosc.pl/  należy podać poprawiony uprzednio adres e-mail jako login oraz hasło, które było dotychczas używane do logowania.

  • Jakie role użytkowników występują w systemie i czym się różnią?

    Pracownik w ING Księgowość ma dostęp do:

    •  dokumentów kosztowych dodanych do systemu przez siebie;
    •  dokumentów sprzedaży wystawionych przez siebie;
    •  ręcznego oznaczania dodanych przez siebie dokumentów kosztowych jako „zapłacone”;
    •  bazy kontrahentów i produktów (tworzenie nowych oraz edycja istniejących);
    • wystawiania dokumentów magazynowych i ich podglądu;
    •  podglądu stanów magazynowych;
    •  dodawania nowych tras w module kilometrówki;
    •  dodawania nowych przejazdów pojazdom w module kilometrówki;
    •  dodawania kosztów przejazdów;
    • podglądu listy tras i przejazdów dodanych przez siebie w module kilometrówki;

     

    Czego pracownik w ING Księgowość nie może:

    •  logować się poprzez konto firmowe w MoimING;
    •  uzyskać podglądu należności i zobowiązań;
    •  zlecić i wykonać płatności poprzez konto firmy w MoimING;
    •  przeglądać i pobierać raportów;
    •  dokonywać inwentaryzacji towarów;
    •  działać w modułach Księgowość oraz Kadry i Płace;
    •  dodawać nowych pojazdów, pobierać raportów oraz wystawiać dowodów wewnętrznych w module kilometrówki;
    •  włączać oraz wyłączać usług.

     

    Magazynier w ING Księgowość ma dostęp do:

    •  dokumentów  kosztowych dodanych do systemu przez siebie;
    •  dokumentów sprzedaży wystawionych przez siebie;
    •  ręcznego oznaczania wszystkich dokumentów kosztowych jako „zapłacone”;
    •  bazy kontrahentów i produktów (tworzenie nowych oraz edycja istniejących);
    •  wystawiania dokumentów magazynowych i podglądu wystawionych przez siebie oraz innych użytkowników;
    •  przeprowadzania inwentaryzacji towarów;
    •  podglądu stanów magazynowych;
    •  dodawania nowych tras w module kilometrówki;
    •  dodawania nowych przejazdów pojazdom w module kilometrówki;
    •  dodawania kosztów przejazdów;
    •  podglądu listy tras i przejazdów dodanych przez siebie w module kilometrówki.
       

    Czego magazynier w ING Księgowość nie może:

    •  logować się poprzez konto firmowe w MoimING;
    •  uzyskać podglądu zobowiązań i należności;
    •  zlecić i wykonać płatności poprzez konto firmy w MoimING;
    •  przeglądać i pobierać raportów;
    •  działać w modułach Księgowość oraz Kadry i Płace;
    •  dodawać nowych pojazdów, pobierać raportów oraz wystawiać dowodów wewnętrznych w module kilometrówki;
    •  włączać oraz wyłączać usług.

     

    Pełnomocnik/księgowy w ING Księgowość ma dostęp do:

    •  wszystkich dokumentów, należności, zobowiązań oraz raportów;
    •  wystawiania dokumentów sprzedaży oraz dodawania dokumentów kosztowych;
    •  bazy kontrahentów i produktów (tworzenie nowych oraz edycja istniejących);
    •  dodawania oraz usuwania kont użytkowników o roli „Pracownik”.

     

    Czego pełnomocnik/księgowy w ING Księgowość nie może:

    •  zlecić i wykonać płatności poprzez konto firmy w MoimING;
    •  włączać oraz wyłączać usług.
  • Czy ING Księgowość ma integrację z drukarkami fiskalnymi?

    Tak.

    Za pośrednictwem aplikacji bsxPrinter możesz przekazywać paragony ze swojej drukarki fiskalnej do ING Księgowość.
    Dowiedz się więcej

  • Jak zamknąć konto w ING Księgowość?

    Przed wysłaniem prośby o usunięcie konta, trzeba pobrać wszystkie potrzebne dokumenty, do których po usunięciu nie będzie dostępu.
     
    Aby usunąć konto na portalu ING Ksiegowość należy wysłać prośbę o usunięcie konta na adres: wsparcie@ingksiegowosc.pl z adresu e-mail, który jest przypisany do właściciela konta (znajdziesz go w zakładce Dane i ustawienia > Użytkownicy). 
     
    Wiadomość powinna zawierać:
     

    • Informację, że usunięcie dotyczy konta w portalu ING Księgowość wraz z fakturowaniem,
    • Dane umożliwiające identyfikacje firmy w portalu (np. NIP, nazwę),
    • Uzasadnienie powodu usunięcia konta.

     
    Gdy konto zostanie usunięte otrzymasz informację na ten temat w odpowiedzi na swojego maila.

Sprawdź inne pytania i odpowiedzi