Fakturowanie i Księgowość

Nie jestem klientem ING


Nie musisz nim być, by móc fakturować i księgować.

Zarejestruj się bez konta

Otwórz konto - klienci bankowi mają łatwiej!

Jestem klientem ING


Korzystasz z bankowości internetowej Moje ING
lub ING Business?

Przydatne narzędzia e-commerce

2025-05-26

W sklepie internetowym należy zadbać nie tylko o sprzedaż, lecz także obsługę klienta, marketing i wiele więcej. Poznaj najprzydatniejsze narzędzia e-commerce!

Aby odnieść sukces w świecie e-commerce, potrzebne są różnego rodzaju narzędzia marketingowe i inne rozwiązania, służące np. do analizy konkurencji, zachowań użytkowników czy sprzedaży. Skuteczna strategia działania wymaga integracji systemów wspomagających m.in. marketing automation, zarządzanie zapasami, księgowość czy obsługę klienta. Najpopularniejsze narzędzia marketingowe to propozycje takie jak Google Search Console, jednak to tylko jedna z wielu opcji. Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci przyciągnąć potencjalnych klientów i osiągnąć przewagę nad konkurencją.

Jakie platformy e-commerce wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Podstawą funkcjonowania każdego sklepu internetowego jest wybór odpowiedniej platformy e-commerce. Do czego służą systemy tego typu? Ich funkcjonalność może być bardzo różnorodna, a w wielu przypadkach możliwe jest także dość elastyczne dostosowanie dostępnych rozwiązań do indywidualnych potrzeb związanych z konkretną branżą czy firmą. Najczęściej jednak kluczowe funkcje obracają się wokół kilku głównych obszarów, do których należą zarządzanie produktami i zamówieniami, obsługa płatności czy kontrolowanie dostaw. Różnorodność dostępnych rozwiązań sprawia, że podjęcie trafnej decyzji na tym polu wymaga dokładnej analizy potrzeb i oczekiwań sklepu. Wśród popularnych opcji znajdują się systemy takie jak:

  • WooCommerce – to rozwiązanie funkcjonuje jako wtyczka do platformy zarządzania treścią WordPress, zamieniając zwykłą stronę internetową w pełnoprawny sklep online. Wbudowane narzędzia marketingowe, aktywna społeczność użytkowników i spora kolekcja wtyczek sprawiają, że korzystanie z tej platformy jest bardzo proste i pozwala skutecznie zadbać o sprzedaż. Co więcej, zewnętrzne narzędzia marketingowe mogą być łatwo zintegrowane z WooCommerce. System ten sprawdzi się m.in. dla firm potrzebujących elastyczności i kontroli nad swoim sklepem.
  • BaseLinker – platforma, która łączy w jednym miejscu różne serwisy do sprzedaży internetowej, jak i daje możliwość integracji z systemami ksiegowymi. Pozwala zarządzać zamówieniami z wielu źródeł od przyjęcia zamówienia do nadania paczki. Platforma oferuje wiele automatyzacji procesów, dzięki czemu oszczędzasz czas.
  • PrestaShop – w tym przypadku warto zwrócić uwagę zwłaszcza na duże możliwości personalizacji. Z tego względu jest to opcja dedykowana przede wszystkim dla zaawansowanych użytkowników. Szeroki zakres funkcji obejmuje propozycje takie jak zarządzanie magazynem, narzędzia marketingowe, analizy sprzedaży i wsparcie SEO.
  • Shoper – polska platforma e-commerce, która pozwala skutecznie wykorzystać dostępne narzędzia marketingowe, jak również łatwo zintegrować sprzedaż z polskimi systemami płatności, takimi jak Przelewy24 czy PayU. Do tego dochodzi także prostota obsługi i możliwość prowadzenia sprzedaży nie tylko na stronie, lecz także na Allegro. Platforma nie tylko pozwala obsługiwać twój sklep internetowy, ale również go uruchomić.
  • Magento 2 – rozwiązanie dedykowane dla zaawansowanych użytkowników. Posiada dużo możliwości i funkcji rozwoju sklepu internetowego. Z łatwością jest w stanie obsłużyć duże podmioty e-commerce. Posiada także narzędzia wspierające marketing.
  • Allegro – największa platforma zakupowa w Polce. Pozwala na sprzedaż krajową i zagraniczną. Alternatywa dla własnego sklepu online, dobre rozwiązanie dla początkujących sprzedaż internetową. Oferują szereg narzędzi pozwalający na zarządzanie sprzedażą na platformie. W ramach abonamentu otrzymujesz dostęp m.in. do narzędzi analitycznych jak i marketingowych.

Księgowość w sklepie internetowym

Sama platforma do sprzedaży to nie wszystko – oprócz tego liczą się kwestie takie jak narzędzia marketingowe czy obsługa księgowości. Zarządzanie finansami, podatkami i dokumentacją to nie tylko obowiązek każdej firmy, lecz także ważny aspekt jej efektywnego funkcjonowania. Z tego względu warto zainwestować w nowoczesne propozycje, które zautomatyzują lub uproszczą te procesy. Tego typu narzędzia e-commerce to m.in. ING Księgowość – kompleksowe narzędzie dedykowane przedsiębiorcom, w tym właścicielom sklepów online. Dostępne funkcje obejmują zarządzanie fakturami, samodzielną wysyłkę deklaracji do Urzędu Skarbowego, integrację z KSeF i wiele, wiele więcej. Na uwagę zasługują też wbudowane integracje i narzędzia e-commerce, które skutecznie wspierają biznes oparty na handlu online. Wykorzystując tego typu systemy, jak również narzędzia marketingu internetowego, przedsiębiorcy mogą skupić się w pełni na rozwoju swojej działalności, mogąc znacznie szybciej wykonywać działania marketingowe i administracyjne.

Prosta księgowość dla Twojej firmy - na wyciągnięcie ręki

Sprawdź

Które narzędzia marketingowe zwiększą sprzedaż w e-commerce?

Skuteczna promocja sklepu internetowego to klucz do sukcesu w e-commerce. Dlatego tak istotne są odpowiednie narzędzia marketingowe, które pozwolą skuteczniej dotrzeć do klientów, zwiększyć ruch na stronie i budować długotrwałe relacje z odbiorcami. Ich wybór zależy przede wszystkim od obranej strategii marketingowej i od kanałów komunikacji, z których korzysta sklep.

Najpopularniejsze narzędzia marketingowe to m.in. Google Search Console i Google Ads. Z ich użyciem można zarówno kontrolować pozycję strony sklepu w wynikach wyszukiwania, jak i obserwować, jak radzą sobie płatne kampanie reklamowe. Warto wziąć pod uwagę również rozwiązania takie jak Facebook Ads Manager, które są przydatne do zarządzania mediami społecznościowymi i reklamami w mediach społecznościowych. Ich istotna rola wynika z faktu, że media społecznościowe stanowią obecnie dla wielu sklepów jeden z istotniejszych kanałów sprzedaży, pozwalając jednocześnie na mierzenie, jak wygląda m.in. zaangażowanie użytkowników.

Jak efektywnie zarządzać zapasami w sklepie internetowym?

Narzędzia marketingowe, takie jak Google Search Console do kontrolowania pozycji w wynikach wyszukiwania czy systemy wspierające handel w mediach społecznościowych, to jeszcze nie wszystko. Oprócz tego warto zadbać o sprawne zarządzanie zapasami, co jest jednym z największych wyzwań w e-commerce. Nieodpowiednie podejście do tej kwestii może prowadzić do opóźnień w realizacji zamówień lub strat finansowych. Warto zatem wybrać dedykowane rozwiązania skupiające się na tym obszarze, którym mogą towarzyszyć także narzędzia marketingowe czy rozwiązania do analizy konkurencji.

Wiele platform, w tym przytoczone na początku artykułu, pozwala na zarzadzanie gospodarką magazynową.

W jaki sposób analizować ruch i zachowania klientów?

Aby móc skutecznie budować bazę potencjalnych klientów, nie można pominąć także analityki. Narzędzia takie jak Google Search Console pozwolą zarówno obserwować pozycję w wynikach wyszukiwania, jak i lepiej poznać potrzeby klientów. To także przydatne wsparcie sprzedaży w mediach społecznościowych – przy handlu online zdecydowanie warto wykorzystać narzędzia marketingowe pozwalające na badanie pozycji w wynikach wyszukiwania i nie tylko.

Przed wyborem platformy wspierającej naszą sprzedaż internetową warto zweryfikować narzędzia udostępnione w ramach abonamentu (dostępów). Wiele z nich posiada narzędzia do analizy sprzedaży, jak i elementów związanych z marketingiem.

Analiza pozycji w wynikach wyszukiwania – Google Search Console

Google Search Console to podstawowe narzędzie do monitorowania widoczności w wynikach wyszukiwania. Narzędzia marketingowe tego rodzaju pozwalają m.in. skutecznie zwiększyć ruch organiczny, jak również zadbać o wyższą pozycję.  Jeśli sprzedaż jest dodatkowo prowadzona przez media społecznościowe, należy zastosować także narzędzia marketingu internetowego skupiające się na tym obszarze, nie tylko na samych wynikach wyszukiwania. Oprócz tego warto zadbać m.in. o automatyzację działań marketingowych, content marketing czy poprawne wykorzystanie narzędzi do analizy słów kluczowych.

Jakie narzędzia pomogą w profesjonalnej obsłudze klienta?

Narzędzia marketingowe to jeszcze nie wszystko – oprócz dostępnych narzędzi marketingowych należy zwrócić uwagę także na propozycje, które pomogą w trakcie budowania relacji z potencjalnymi klientami. Tego typu rozwiązania odgrywają kluczową rolę w pielęgnowaniu lojalności i przyciąganiu kupujących na dłużej. Warto zwrócić uwagę m.in. na Zendesk czy LiveChat, które mogą wspierać narzędzia marketingowe, oferując kompleksową obsługę zgłoszeń klientów i prowadzenie rozmów w czasie rzeczywistym.

Obsługa klienta w mediach społecznościowych – narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi

Media społecznościowe to coraz ważniejszy kanał komunikacji i sprzedaży w e-commerce. Dlatego narzędzia marketingowe skupiające się na social mediach cieszą się rosnącą popularnością, zwłaszcza dla firm chcących zadbać o sprawną i przyjazną obsługę klienta. Aby móc sprawnie odpowiadać na zgłoszenia z mediów społecznościowych, można zastosować m.in. systemy wbudowane w platformy social media. Do tego warto dodać też dedykowane propozycje typu Hootsuite czy Buffer – rozbudowane narzędzia marketingowe, które usprawniają nie tylko promowanie oferty, lecz także zarządzanie publikacjami, odpowiadanie na komentarze czy monitorowanie wzmianek o marce. Dzięki temu obsługa klienta w social mediach staje się znacznie bardziej efektywna, co przekłada się na ogólny wzrost sprzedaży i szereg innych korzyści dla firmy.

Podsumowując – otwarcie własnego sklepu online nie jest takie straszne – istnieje wiele platform, które pomogą Ci rozwinąć skrzydła.