Fakturowanie i Księgowość

Nie jestem klientem ING


Nie musisz nim być, by móc fakturować i księgować.

Zarejestruj się bez konta

Otwórz konto - klienci bankowi mają łatwiej!

Jestem klientem ING


Korzystasz z bankowości internetowej Moje ING
lub ING Business?

Darmowe narzędzia do prowadzenia marketingu w Twojej firmie

2023-10-11

Skuteczny marketing odgrywa bardzo ważną rolę w kontekście rozwoju całej firmy. Odpowiednie narzędzia pozwalają usprawnić marketingowe działania i kontrolować na bieżąco ich efekty. Mogłoby się wydawać, że uzyskanie dostępu do wartościowych aplikacji i programów wiąże się z koniecznością ponoszenia wysokich comiesięcznych opłat. Okazuje się jednak, że wiele z nich jest całkowicie bezpłatnych. Oto darmowe narzędzia do prowadzenia firmowego marketingu, które szczególnie warto znać!

 

Google Analytics

Jednym z popularniejszych bezpłatnych narzędzi marketingowych jest Google Analytics, służące do analizy danych. Umożliwia ono przede wszystkim stałe monitorowanie ruchu na stronie internetowej, mierzenie konwersji oraz tworzenie raportów dotyczących m.in. sprzedaży. Narzędzie to pozwala lepiej poznać zachowania użytkowników witryny.

 

SumAll

Kolejne narzędzie ułatwiające prowadzenie marketingu przedsiębiorstwa to SumAll. Pozwala ono wygodnie śledzić wyniki społecznościowe oraz biznesowe. Uzyskane dane związane
z użytkownikami, e-mail marketingiem czy social mediami firmy umożliwiają lepsze dopasowanie treści w przyszłości.

 

Trello

Jednym z narzędzi pomocnych podczas marketingowych działań jest także popularna aplikacja Trello. Dzięki niemu zespół może wygodnie zarządzać projektami, śledzić zrealizowane zadania i pilnować tych dopiero zaplanowanych. W planowaniu i organizacji procesów pomagają funkcjonalne tablice. Na kartach można dodawać zarówno zadania do wykonania wraz z terminami, jak i członków, załączniki czy funkcjonalne etykiety.

 

Slack

W prowadzeniu firmowego marketingu pomocne jest także narzędzie o nazwie Slack, podobne do aplikacji Trello. Opiera się ono na chmurze i oferuje funkcje ułatwiające zespołową pracę nad projektami, np. kampaniami reklamowymi. Narzędzie pozwala na komunikację zarówno w formie tekstowej, jak i głosowej.

 

Asana

Poszukując narzędzia, które usprawni zajmowanie się marketingiem, warto postawić także na aplikację o nazwie Asana. Umożliwia ona wygodne zarządzanie projektami, przypisywanie konkretnych zadań poszczególnym osobom i stałe monitorowanie postępów. Przy jej użyciu uzyskasz wiele cennych raportów pomocnych w codziennych działaniach marketingowych.

 

HootSuite

Kolejnym narzędziem do prowadzenia marketingu w firmie jest platforma HootSuite. Służy ona do zarządzania wieloma kontami w social mediach w tym samym czasie, a ponadto jest zintegrowana z Dyskiem Google, Dropbox oraz Microsoft OneDrive. Warto jednak wiedzieć, że darmowa wersja jest dostępna tylko w przypadku zarządzania max. trzema kontami. Podpięcie większej ilości profili wymaga wnoszenia comiesięcznej opłaty.

 

Canva

Niezwykle popularne rozwiązanie, po które sięga większość marketingowców, stanowi Canva. To platforma i aplikacja do tworzenia grafik oraz infografik, występująca w darmowej wersji podstawowej i płatnej rozbudowanej wersji premium. Bezpłatny wariant dla wielu twórców marketingowych treści okazuje się jednak wystarczający – oferuje on bowiem dostęp do nawet 8 tysięcy szablonów i grafik.

 

Boomerang

Skuteczny marketing to także ten e-mailowy – jego również warto wspierać skutecznymi narzędziami, takimi jak aplikacja Boomerang. Pozwala ona wygodne na planowanie czasu wysyłki wiadomości oraz ich konkretnych odbiorców, dzięki czemu możesz mieć pełną kontrolę nad e-mailowymi kampaniami.

 

Jasnopis

Jeśli zależy Ci na wsparciu w samym tworzeniu treści marketingowych, pomocne rozwiązanie stanowi narzędzie Jasnopis – służy ono do pisania i edytowania tekstów online. W razie skomplikowanych, niezrozumiałych lub zbyt długich zdań narzędzie samo zaznacza miejsca, w których warto wprowadzić zmiany.


Zespół Ekspertów ING Księgowość